diumenge, 25 de febrer del 2018

LA LLEGENDA DEL FIL VERMELL a 2n.


Hi ha una faula oriental que explica la història d’un home molt vell que viu a la Lluna i que cada nit viatja fins a la Terra per connectar ànimes que tenen alguna cosa per compartir o ensenyar-se. Persones que, a partir del moment que l’ancià les enllaça, esdevindran importants l’una per l’altra. L’home els farà un nus al dit petit de la mà a cadascuna d’elles amb un fil vermell invisible i això determinarà que, en un moment o altre de la seva existència, es trobin. No importa quan, ni on, ni de quina manera. El fil es pot estirar milers de quilòmetres, es pot contraure, es pot enredar o omplir-se de nusos, pot tibar però mai es trenca. El vincle sempre existirà encara que el cordill invisible quedi enrere en el temps o ni tan sols el recuperem mai més. Tot i que hi ha diverses versions d’aquesta faula oriental, la història del fil vermell del destí no es refereix exclusivament a l’amor de parella. Té a veure sempre amb un vincle afectiu: l’amistat, l’estima a un fill o una filla, un pare o una mare adoptius, un mestre, algú que et salva la vida, que hi és en els moments més importants o que t’estén la mà quan ho necessites


I tu, què creus que hi ha a l'altre costat del teu fil 
vermell invisible?
respostes artístiques de 2nB

respostes artístiques de 2nB

respostes artístiques de 2nB

(AUTO)RETRAT DADÀ a 1rB

El dadaisme, tracta de manifestar una pràctica particular de la grandesa pictòrica, ser una expressió artística lliure, un gest que representi una negació intel·lectual violenta, contra el sentit comú, la moral, la llei i qualsevol normativa o ortodòxia, amb l'objectiu d'oposar-se a qualsevol tipus d'equilibri i racionalitat.

diumenge, 18 de febrer del 2018

dimecres, 31 de gener del 2018

LA LLEGENDA DEL FIL VERMELL a 2n.

Comencen a aparèixer les primeres respostes artístiques lligades a la llegenda del fil vermell.

Haurem d'esperar uns dies més per poder veure la instal·lació finalitzada inspirada en l'artista japonesa Chiharu Shiota.


SKYCOLOR de Peter Reynolds a 1r.

La Marisol es pregunta com pintar el cel si no té color blau?

Nosaltres ens fem la mateixa pregunta i a través del conte Skycolor de Peter Reynolds iniciem una conversa.

I si el cel NO només és de color blau, de quins colors pot ser?





FEM D'ARQUITECTES a 1r.

Mirant diferents marquesines de parada d’autobús podem veure que exemplifiquen determinades característiques culturals.


Dissenyem la nostra parada d'autobús ideal.




 I un cop hem finalitzat el nostre disseny el passem a volum. Ostres! quina dificultat!



dimecres, 24 de gener del 2018

AUTONOMIA i INICIATIVA CREATIVA PERSONAL.

Un mateix punt de sortida: segons la llegenda xinesa de l’Avi de la Lluna (Yuè Xià Lǎo) que creus que hi ha a l'altre costat del teu fil?

25 direccions diferents. 
25 tries de materials i processos personals.

Moments únics i ambient creatiu 100%.

Què passa en una sessió d'art a l'escola?