dilluns, 31 de març del 2014

FANG: P5B MIRADES AL MIRALL



Donat que P5 hem iniciat el projecte del cos humà i fent un treball de les mirades, les quals tant es sorprenen, com s’il·lusionen, com ens deixen veure i mirar, com s’apassionen i com s’expressen, hem volgut realitzar la proposta de fang vinculada amb les mirades dels infants.

Primer hem fet una sessió on hem pogut texturar la peça amb eines que ens deixaven empremtes i que després ens ajudarien.

Tot seguit ens hem adonat, a través d’unes imatges que ha portat la mestra, que l’art i molts artistes han treballat amb les mirades i els ulls, així doncs hem començat la nostra proposta. Ens hem  mirat al mirall i ens han fet fotos de les nostres mirades i ens hem decidit a triar què faríem amb fang: la mirada plena, un ull, o els dos ulls i el nas...
Però per començar hem hagut de preparar-nos la peça amb el fil per tallar el fang, el corró per aplanar la peça...

Ha estat una experiència interessant... a vegades no ens fixem gaire amb els nostres ulls i hem descobert amb més intensitat la nostra mirada, el nostre color, les parts que formen part de la nostra mirada i ens acompanyen quan ens expressem...i sobretot hem gaudit de l’experiència de treballar amb fang!

dimarts, 21 de maig del 2013

RETRATS DE PLASTILINA


A partir del nostre retrat hem treballat les parts de la cara, on estaven col·locades, la distància, entre elles, volum que tenien...

tècnica: plastilina.






2nA ES TENYEIX DE FANG!






“Bon profit! és el que el Miquel Martí i Pol ens proposa al seu llibre de poemes. 
A  partir d’aquí hem ideat un “ pícnic” amb una varietat de plats per assaborir i
degustar.
        BON PROFIT!!!





dimecres, 8 de maig del 2013

1rB ES TENYEIX DE FANG.


FEM MALETES!

On volem anar de viatge? quines coses ens caldria dur dins una maleta per tal de poder realitzar aquest viatge? i si volem observar un animal carnívor? 

Aquestes són les qüestions que han portat als alumnes a idear i confeccionar diverses maletes i objectes en fang.

La tasca no ha estat fàcil però el viatge ha estat ben divertit.

1rA ES TENYEIX DE FANG


VA D’INSECTES.

La classe dels helicòpters ha estat treballant la diversitat d’invertebrats (insectes i aràcnids) a través del fang.

Primer hem començat a pensar com són els insectes, quines parts podem diferenciar, on els podem trobar, com viuen, de què s’alimenten.... a la vegada que anàvem veient diferents fotografies i dibuixos.

Després cada un de nosaltres combinant fang amb altres elements naturals hem anat creant i donant forma al nostre insecte o aràcnid. 

Ara només ens queda...confeccionar-li la seva fitxa: què és? Com és? On viu?...

dilluns, 6 de maig del 2013

P5 ES TENYEIX DE FANG!

DES DE LA FINESTRA.

Els  nens  i  nenes  de  la  classe  dels  trens  i dels  avions  hem  treballat  amb  fang  a partir  de l’observació  del  què  passa  fora  de   les  nostres  finestres  parant  especial  atenció  als  elements  de  la  natura.




Per  portar  a terme  aquesta  activitat  prèviament  vam  veure  l’obra de  Miquel  Barceló,  com  treballava  sobre  plaques  gegants  de fang i  les possibilitats  de relleus  que  ens  ofereix aquest  material.



Aquest matí  ens hem arremangat i  hem  experimentat  amb  diferents  materials  i eines  sobre  fang.
Després d’aquest treball ens  hem  sentit  preparats  per  fer  la nostra  pròpia  producció. 
Aquí  en teniu  una petita  mostra de  tot  plegat.

Paral·lelament   hem  pogut   experimentar  i  gaudir  de  la  barbotina (barreja  d’argila  i aigua).  L’hem  utilitzat  per  dibuixar  lliurement amb pinzells  sobre  una superfície  de  paper.

Ens  ho  hem  passat  molt  bé  i  novament  hem  pogut  comprovar  els  efectes  relaxants  de  manipular fang.